آزادی بیان و استقلال رسانه ها ، 7
یکشنبه پنجم فوریه
چند سطری از نوشته یکسال پیش را در زیر می بینیم، که اصل آن زیاد مهم نیست بلکه سوال و جواب مربوطه و به روز کردن آن برای تاکید بر روی استقلال رسانه ها، خیلی مهم است:
(28 ژانویه 2022) ... این استاد، ترامپ را بطور غیابی ولی همگانی روانکاوی کرده ... حرفهای این استاد خیلی از سوالات کوچک را جواب داد، ولی بزرگترین سوال بزرگتر شده: چطور شد که او توانست با تمام این معایب، بکاخ سفید راه یابد؟
خشایار: فکر نمیکنید اکنون که قدرت در دستان وی نیست مطبوعات باید وظیفه خود را به درستی انجام دهند و اورا برملا سازند تا دیگر اشتباهی مشابه حضور او در کاخ سفید رخ ندهد؟ چون فعلا که اصلا حضور مجدد او بعید نیست. یا حداقل خودش و طرفدارانش این چنین فکر میکنند و انتخابات اخیر هم نشان داد که تعداد افراد فریب خورده کم نیستند
من: جمله آخرتان کاملا درست است و در واقع باید آنرا به رسانه ها نیز تعمیم داد. باین معنا که رسانه های طرفدار او هنوز هم همانطور مانده اند. و نیز خیلی از مقامات هم حزبی او. بنظرمن اینها بیشترش از روی لجاجت میباشد. ولی خوش بینم و مطمئنم که گاماس گاماس از این عده کاسته میشود
این مال یکسال پیش بود. حالا میخواهم روی این نکته تکیه کنم که هنوز هم علاوه بر مردم طرفدارش، بعضی رسانه ها (بخوانید رسانه های مخرب و افراطی دست راستی مانند تلویزیون Fox News) و نیز خیلی از مقامات هم حزبیش سفت و سخت باو چسبیده اند. و حتی طبق آخرین نظرسنجی ها، افشاگری های اخیر کمیته تحقیق ششم ژانویه تا بحال فقط تاثیر کمی روی این افراد داشته. ولی من مطمئنم که اگر با سرعت لاک پشتی یا حلزونی snail pace هم باشد، دارند آدم میشوند!